Posted by: |

Изцяло ново предприятие, което ще е най-модерното за производство на сирена и кашкавали в България планира

да построи великотърновската фирма „Лактима“. Инвестицията се очаква да надхвърли 10 млн. лв. Тя е заложена в новата инвестиционна програма на компанията, която очертава дългосрочната ни визия за развитие, обяви пред „Капитал“ изпълнителният директор на „Лактима“ Михаела Христова. Планираното производство на твърди продукти на практика ще разшири познатото към момента на пазара портфолио на компанията.

Изграждането на завода се очаква да стартира в началото на 2018 г. и да приключи в рамките на година. Създаването на новото предприятие и оборудването му ще са сериозна стъпка в развитието на „Лактима“. По своята същност производството на твърди продукти е процес, изискващ изключително много ресурси, обобщиха от мениджърския екип на компанията.

Новото предприятие

Новият завод ще се разположи в съседство със съществуващия. В момента върви процес на проектиране. „Точният размер на цялостната инвестиция ще зависи от крайната визия на проекта“, уточни оперативният директор на дружеството Георги Георгиев. В допълнение той каза, че това ще бъде инвестиция на зелена поляна с цялостен проект и технология и ще се реализира на инженеринг.

Освен чисто производствена площ ще бъдат предвидени още площи за зреене, за съхранение и всички необходими допълнителни площи, които са изключително важни, защото продуктите, които ще се произвеждат няма да имат ротацията на свежите продукти, уточни още оперативният директор на завода.

От компанията залагат освен на успеха на българския пазар и на мащабно експандиране за чужбина, към което в момента са насочени усилията и работата на целия мениджърски екип. Прави се проучване на пазара, набелязани са стратегическите цели, чертае се хоризонтът на развитие. „Залагаме на устойчив проект за години напред“, каза Михаела Христова.

Производствената площадка на „Лактима“ е със стратегическо положение, а локацията на такъв завод е от огромно значение.

Още инвестиции

Общо два са големите проекти, по които работи екипът на „Лактима“, и са в процес на подготовка с идеята да кандидатстват за европейско финансиране. Освен проекта за новия завод от компанията смятат да инвестират в автоматизация на процесите, което ще помогне за още по-голям контрол на производството. Има и допълнителни оборудвания в завода за над 2 млн. лв., които са в отделни модули. Инвестира се в човешки ресурс, условия на работа. За „Лактима“ автоматизацията не цели да замести хора. Доказателството за това е постоянният ръст на наетите нови служители, които се увеличават с около 30% на средна база всяка година. В компанията работят много млади хора, на които се залага, като доказателство за това е, че във всеки отдел има млад ръководител.

„Ние изградихме екип от млади и целеустремени експерти, които имат опита, технологичните познания и желанието да променят и подобряват, но и да пазят традицията в приготвянето на млечни продукти“, категоричен е Георги Георгиев.

Вложения се реализират и в посока подобряване на логистиката. От компанията смятат все повече да развиват автомобилния си парк – купуване на собствени превозни средства, за да си подсигурят 100% качествена услуга. Тези инвестиции позволяват осъществяването на по-голям контрол върху целия логистичен процес. През тази година „Лактима“ добави 20 нови транспортни средства към съществуващия автопарк. Друга инвестиция е свързана с наемането на складови площи извън рамките на завода. Това са вложения, които целят да подобрят качеството на услугата.

„Ние не продаваме само продукт, а цялостна услуга и за да си поръча този продукт потребителят, той трябва да бъде доставен. Крайният клиент прави поръчка, ние я обработваме навреме, доставяме я в съответните температурни и времеви норми, които се изискват, във вида, в който всеки клиент ще прояви интерес да си я закупи. Тогава можем да кажем, че работата ни е на ниво, че потребителят е получил продукта, който очаква – и като вкус, и като външен вид, и като време, и като сервизиране“, обобщава оперативният директор.

Пазарите и рецептата за успех

Всеки пазар е специфичен. Познавайки тези специфики, ние сме готови да отговорим с конкретните нужди и на потребителското търсене. Това според нас е рецептата за успех и разширяване на пазарите, споделят от мениджърския екип на „Лактима“. В момента компанията разработва европейския и азиатския пазар. Българските продукти са познати и предпочитани както на изток, така и на запад. „Възможността да предложим добър сервиз, да бъдем коректни и точни в доставките ни отвори врати за някои големи западноевропейски пазари“, казват мениджърите на дружеството. В момента се разработва стратегия за цялата външна политика на предприятието.

Експортът ще расте

С планираните нови инвестиции експортът се очаква значително да нарасне и да надмине в пъти българските продажби. „Като говорим за твърди продукти, със сигурност ще говорим за нарастване на пазара на компанията в пъти, а вече за самата експанзя във външните пазари важна роля играе проучването. У нас пазарът е 7.5 млн., румънският пазар е над 30 млн. Работим в посока да си осигурим възможност да таргетираме пазари като Китай, САЩ, които са необятни“, съобщи търговският директор на „Лактима“ Владимир Гаджев.

Към момента около 10% от продукцията на дружеството е за износ. Краткият срок на годност на стоката ограничава експорта в близките до България държави.

Инвестициите досега

„Лактима“ е правоприемник на бившето предприятие „Млечна промишленост“, което през 1996 г. е приватизирано. Компанията е една от водещите в България в сегмента на млечната промишленост. Произвежда кисели, пресни, овкусени млека. Най-разпознаваемият продукт е „Айрян Балкан“, с който държи 75-80% пазарен дял в категория течни млека. Фирмата произвежда пълна гама масленост на кисели млека. Приходите на дружеството за 2016 г. достигат 12.8 млн. лв., което е ръст от 18.5% спрямо година по-рано.

Над 10 млн. лв. са направените инвестиции за последните десет години. Със собствени средства е модернизирана остарялата материална база. Два са реализираните проекти с европейско финансиране. През 2010 г. направената инвестиция е на стойност над 4.5 млн. лв., от които европейското финансиране е в размер на 460 хил. лв., с които са подменени двата основни енергийни източника парогенератор и ледогенератор. Останалите средства са собствени. Тогава е купена първата бутилираща машина за айрян и мляко. През 2015 г., са инвестирани 2.5 млн. лв., от които европейската субсидия е около 1.6 млн. лв., останалите са собствени средства за модернизация и разширяване на капацитета. Ръстът в производството е 30% на годишна база.

Желанието за постоянно развитие и успех са моторът на всички процеси „Успехът се крие в стремежа да се променяш всеки ден и да ставаш все по-добър“ е максимата, която следва мениджърският екип на „Лактима“, който е категоричен, че никога един успех не е достатъчен, а подкрепяната визия е за постоянно развитие и усъвършенстване.

Източник: Капитал

Напишете коментар

*